כמו "מכסה לסיר"
מאמנת בכירה שאלה אותי פעם : "תגידי למה דווקא את? מה מייחד אותך?" (וואו!).
חשבתי והעליתי כמה נקודות שהתמהיל שלהן עושה את הייחוד שלי.
1. אני לומדת את תחום ההנחיה, הדרכה והאימון לאורך כ- 35 שנה. לא מתעייפת ועוד "ידי נטויה".
2. בעבודתי אני משלבת גישות שונות-
הגישה האדלריאנית – שמבוססת על מס' עקרונות: הצורך בשייכות, רצון חפשי, הוליזם, סובייקטיביות. ומטרותיות.
P.E.T –– parents effective training גישה נוספת לתקשורת יעילה יותר בין הורים לילדים.
אימון קו אקטיבי – גישה המאמצת שיתוף פעולה בין מאמן למתאמן במטרה לעצב במשותף את המטרות והצרכים של המתאמן.
החוויה הדיאלוגית – הסוד למציאת בני זוג ושמירה על זוגיות טובה.
שיטת ה"עבודה" של ביירון קייטי – שהצליחה מתוך משבר אישי קשה להגיע לתובנה שרק המחשבות , רק הן הגורם לסבל שלנו ובהמשך "בנתה " שיטת טיפול פשוטה ויעילה.
3. "כלי העבודה" שלי מגוונים , מותאמים ליכולות ולצרכים האישיים של כל מתאמן ומתאמן, דיאלוג, ציור קלפים חפצים ועוד…
4. אני מביאה לאימון נסיון מקצועי ואישי רב שנים : ניהול מרכזי למידה בבתי ספר כמענה לילדים המתקשים בלמידה (קשב וריכוז, דיסלקציות שונות, קשיים רגשיים, העדר מוטיבציה ועוד)
5. הסתכלות על פעילות ביה"ס מבפנים ומבחוץ, שיתוף פעולה עם מורים, מחנכים, הורים… ולאחרונה מתמקדת גם בזוגיות ובהשלכותיה על הילד?
6. מגוון דרכים לאימון – פגישות אישיות אינטימיות ודיסקרטיות, אימון טלפוני ואימון בקבוצה קטנה.
7. במידת הצורך ניתן ליצור איתי קשר בין מפגש למפגש במיילים או בטלפון. מס' המפגשים, התדירות והמועד נקבעים במשותף ביני לבין המתאמנים.
8. אני ממשיכה לומר : "אני לא יודעת הכל ", "אני מתלבטת", "רוצה לשמוע דעה נוספת". לכן אתמיד להתייעץ בעמיתים למקצוע ומדריכים בכירים.
ולסיום, אם תשאלו לפשר הכותרת "כמו מכסה לסיר" התשובה שלי תהיה שחייבת להיות התאמה, כימיה ואמון הדדי בין המאמן למתאמן. האסוציאציה שלי הייתה – מכסה לסיר.
הנושא הבא יעסוק בשאלה הנוספת שנשאלתי ע"י הבכירה : "אז איך היית מגדירה את עצמך?"
ועד אז : שנה אזרחית טובה לכולכם.
נורית ערמון מאמנת ליחסים.