סימולטור טיסה a-sim מזמין אותכם להנות מהעשרה ייחודית של שיעורי טייס מקצועיים. האימון בסימולטור הטיסה מיועד לכל אדם מקצועי או חובבני ואיננו מוגבל בגיל
תא הטייס- הקוקפיט
תא טייס הינו החלק שבו יושב הצוות האחראי להטסת המטוס. תא טייס ממוקם בקדמת המטוס, ומיועד להכיל טייס בודד או אנשי צוות נוספים כגון נווט, טייס משנה, אלחוטן, מהנדס טיסה, אחראי מטען או תותחן, בהתאם לסוג המטוס וייעודו. תא טייס כולל אמצעי בקרה ומכשור, המאפשרים לצוות להפעיל את מערכותיו. לאחר הפיגועים ב-11.9.2001 ננקטו אמצעי בטיחות מטעם כל חברות התעופה הגדולות בעולם על מנת להגן על תא הטייס, ולמנוע כל אפשרות של חדירה אליו על ידי חוטפים. באנגלית נקרא תא הטייס "Cockpit", ובמקור השתמשו בשם לכינוי הזירות אשר שימשו לקרבות תרנגולים. המונח "Cockpit" עבר גלגולים רבים, עד שבשנת 1914 החלו להשתמש במילה לתיאור תא הטייס.
קוקפיט מזכוכית- פיתוח חדשני כחול לבן
קוקפיט מזכוכית הוא פרי פיתוח ישראלי אשר הושק לראשונה ביולי 2010. דרך מסך נגיעה HD המשולבת יחד עם קסדה חכמה יכולים טייסים לשלוט בכלי הטיס. חברת אלביט הישראלית השיקה את המערכת המתקדמת במהלך סלון אווירי, כשהמטרה הראשונית בפיתוח הייתה לשימוש צבאי במטוסי ומסוקי קרב, וכן בטיסות תובלה ואימון. תא טייס ייחודי זה מאפשר לטייס שליטה יעילה על יישומי האוויוניקה של המטוס על ידי מסך נגיעה HD מרכזי, יחד עם מערכת תצוגה עילית תוצרת אלביט מערכות. המערכת הינה המודולארית, ומאפשרת התאמה לפלטפורמות שונות, תוך חיבור מלא ליישומי וידאו ואמצעים לראיית לילה מתקדמים. מאז ההשקה בשנת 2010 הופץ השימוש בטכנולוגיה המתקדמת הזו גם אל התעופה האזרחית, עד כי ניתן למצוא כיום את המערכת גם במטוסים אישיים קטנים.
מערכות טיסה בתא טייס מתקדם
בתא הטייס המודרני נמצאות בדרך כלל מספר מערכות כגון תצוגת טיסה ראשית, לוח בקרת מצבים,
תצוגת ניווט, מערכת בקרת המנוע, מערכות גיבוי, מחווני טיסה ועוד. לוח בקרת מצבים ((MCP הוא לוח צר וארוך, הממוקם במרכז ומשמש לשליטה על האופק המלאכותי, הכיוון, הרום, המהירות, המהירות האנכית, וכן ניווט רוחבי וניווט אנכי. כמו כן עשוי הלוח לשמש לניתוק או להפעלה של המצערת האוטומטית והטייס והאוטומטי. מערכת נוספת היא תצוגת טיסה ראשית (PFD), הממוקמת לרוב במקום מרכזי בתא הטייס, ומציגה את המהירות הנוכחית ומהירות המטרה, לחץ מד הגובה הנוכחי, המהירות האנכית, הרום הנוכחי ורום המטרה, וכן את מצבה של מערכת נחיתת המכשירים.
מערכות תצוגה, בקרה וגיבוי
מערכת תצוגת הניווט (ND) מציגה לטייס את הנתיב הנוכחי, וגם מידע לגבי כיוון הרוח, מהירותה הנוכחית של הרוח ומידע על נקודת הביניים הבאה. מערכת בקרת המנוע או מערכת לניטור המטוס באופן אלקטרוני מאפשרים לטייס לנטר ערכים עבור המערכות האלקטרוניות, משטחי השליטה, טמפרטורת הדלק, לחץ וטמפרטורות בקבינה ותא הטייס, זרימת הדלק וכדומה. מערכת ליחידת השליטה או לניהול הטיסה (FMC/FMS) מעניקה לטייס את האפשרות לבדוק ולרשום מידע לגבי בקרת הניווט, בקרת המהירות, תכנון הטיסה ומידע נוסף. מערכות הגיבוי ממוקמת באזור משני ונועדה למצבים של כשל באחת מן המערכות. מערכות הגיבוי מציגה מידע בסיסי כמו כיוון ויחס המטוס, מהירות ורום.